Khamis, 29 Mei 2008

mane lebih bagus?? anak tunggal ke adik beradik ramai??

assalamualaikum..
ni mmg soalan faveret saya..kenapa??sebab saya adalah anak tunggal..
selama saya hidup sebagai anak tunggal, saya dah berjumpa dengan ramai orang..
dan semua orang mempunyai tanggapan yg berbeza tentang saya..
ada mengatakan saya bertuah sebab menjadi anak tunggal..
sebab x payah nak layan perangai adik beradik lain..
bley dpat apa yg saya nak..
jd anak emas parent..
bley belaja ngan baik coz xde gangguan..
ada pulak yg mengatakan say tidak bernasib baik sebab dilahirkan sebagai anak tunggal..
sebabnye saya xdpt merasa ada adik beradik..
rasa sunyi kalo ddk kat umah..
xde kawan nak gaduh..hehehehe..
biase lah..macam-macam ragam orang sekarang..hahaha..
tp kalo saya ckp saya x kisah, mmg saya menipu..
kadang2 saya rasa kesunyian gak..
yelahkan..xde kwn nak berbual..
xkan nak berbual ngan parent kot..
dah r len umur..zaman pun len..
kadang2 sdey n jeles gak ble tgk kwn2 len bermesra ngan adik beradik diorng..
semenjak dari darjah satu, saya telah berdoa kepada Allah agar saya dikurniakan seorng adik..
tp, doa saya x pernah dimakbulkan..
mgkin diri saya ini penuh dgn dosa kot..
atau mgkin saya mmg x layak ada adik..
pernah satu ketika, saya dah berputus asa berdoa dan hampir menyalahkan takdir..
tp saya teringt satu hadis rasulullah dimana beliau bersabda:
"dan janganlah kamu berputus asa berdoa kepada Allah kerna Allah pasti akan mengabulkan doa mu"..
melalui hadis ini saya dpat tahu bhw Allah pasti akan mengabulkan doa sume hamba dia..
jika tidak didunia, Dia pasti akan mengabulkan di akhirat..
semenjak ari tu, saya masih lg berdoa walaupun umur saya sdah 18 tahun..
saya pernah bertanya kepada kwn2 saya yg mempunyai ramai adik beradik apa perasaan diorng..
diorng ckp diorng mmg selalu gaduh ngan adik2 diorg..
tp diorng tetap sayang akan adik diorng..
hahahaha..mmg menakjubkan sebuah perhubungan kekeluargaan..
oleh itu, saya berharap agar sesiapa yg terbaca blog ini agar menghargai adik beradik anda..
kerna bukan sume orng mempunyai adik beradik..
thanks for the reading...

0 yang prihatin: